Bee STUDIO | SALONE DEL MOBILE MILANO 2019 - Ultimile tendinte in materie de design.
Tendintele actuale in materie de design interior, mobilier si decoratiuni, se stabilesc la Milano. Am vizitat pentru voi SALONE DEL MOBILE DI MILANO 2019, cel mai important eveniment in domeniu, al anului.
DESIGN, ARHITECTURA, DESIGN INTERIOR, MILANO, MOBILA, DECORATIUNI, CASA, PROIECT, MOBILIER, ITALIA, CANAPELE, LUMINI, CANDELABRU, APLICA, VEIOZA, LAMPADAR
52392
post-template-default,single,single-post,postid-52392,single-format-standard,eltd-core-1.0.3,ajax_fade,page_not_loaded,,borderland child-child-ver-1.0.0,borderland-ver-1.16, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,paspartu_enabled,transparent_content,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

SALONE INTERNAZIONALE DEL MOBILE 2019

Tendintele in materie de interior design se stabilesc la Milano.

 

Aflat la cea de-a 58-a editie, Salone Internazionale del Mobile, cu o participare anuala de circa 400.000 de vizitatori veniti din 200 de tari, este una dintre cele mai importante evenimente de design din intreaga lume.

Salone Internazionale del Mobile se tine in fiecare an la Milano, Shanghai si Moscova. Salone di Milano este cea mai importanta expozitie dintre cele trei si se desfasoara in complexul expozitional Rho Fiera Milano, un mega spatiu de 2.000.000 de metri patrati, complex proiectat de catre cunoscutul architect italian Massimiliano Fuksas.

 

 

Expozitia a inceput in adata de 9 aprilie, zilele de 9, 10, 11 si 12 fiind dedicate exclusiv operatorilor din aria de business care cuprinde sectorul de mobila, design interior, arhitectura, decoratiuni interioare. Numai in zilele de sambata si duminica expozitia este deschisa publicului larg. Afluenta mare de vizitatori si suprafata extinsa a expozitiei face dificila, daca nu imposibila parcurgerea sa intr-o singura zi.

Noua ne-a luat 3 zile, timp in care am facut pe jos nu mai putin de 58 de km. Rasplata, in ceea ce vezi, contactele realizate si educatia ochiului si a mintii este insa imensa si compenseaza pe deplin efortul vizitarii.

Pantofi comozi, geanta pentru pliante si cataloage, ochii si mintea larg deschisa si, bineinteles, curiozitate peste masura sunt armele potrivite pentru vizitarea expozitiei.

Andiamo!

 

Expozitia propriu-zisa este impartita in trei mari categori de stiluri: Clasic, Design si xLux. Un pui al expozitiei principale a fost EUROLUCE 2019, salon asatelit dedicat luminilor de interior design, o expozitie in sine, in care poti petrece usor o zi intreaga fara sa te plictisesti si fara sa vezi aceleasi lucruri.

Intrucat sunt sute de fotografii interesante pe care vrem sa vi le prezentam, am impartit articolul SALONE INTERNAZIONALE DEL MOBILE 2019 in doua parti:

 

PARTEA INTAI – o desfasurare succinta a expozitiei, care va va introduce in lumea Salonului, plus partea centrala dedicata in principal mobilei si design-ului de interior dar si decoratiilor si a design-ului de obiect;

PARTEA A DOUA – prezentarea salonului adiacent, EUROLUCE 2019, cu noile tehnologii si tendinte in design-ul iluminarii spatiilor interioare.

 

Daca sunteti pasionati de fotografie si doriti sa stiti cu ce echipament am vizitat expozitia, aflati ca fotografiile au fost realizate cu NIKON D750, cu lentile fixe NIKKOR 50 mm F1.4 si SIGMA ART 24 mm, F1.4, fara stativ si in lumina ambientala. Echipamentul fotografic s-a comportat admirabil, o singura incarcare de baterie a asigurat declansarea, pe toata durata vizitei de 3 zile, a aproape 1400 de fotografii, iar lentilele sau demonstrat a fi potrivite atat pentru surprinderea imaginilor de ansamblu cat si de detaliu, in lumina disponibila, fara a fi nevoie de blitz.

 

 

MOBILA – UN SECTOR DE ACTIVITATE DE 500 DE MILIARDE DE DOLARI

Ca sa intelegeti amplitudinea sectorului al carei exponent principal este Salone del Mobile, trebuie sa stiti ca piata globala de mobila s-a cifrat in 2017 la nu mai putin de 480 de miliarde de dolari si este asteptat sa cresca cu mai mult de 5% pana in 2025.

Din aceasta cifra, cea mai mare parte, circa 70%, este ocupata de sectorul rezidential. Din punct de vedere regional, piata Asia – Pacific conteaza pentru mai mult de 40% din cifra de afaceri globala.

Luand in considerare acest din urma aspect, nu este de mirare numarul mare de vizitatori asiatici. La sectorul de lux, standurile erau asaltate in primul rand de chinezi, indieni si rusi. Multe dintre intalniri erau aranjate dinainte, astfel ca bogatii lumii in cautare de eleganta si exclusivism erau intampinati la standuri cu vorbitori de aceeasi limba, cattering VIP specific, etc. La multe dintre standuri puteai sa asculti muzica Indiana. Efortul de a castiga clienti si de a semna contracte e uluitor.

Iar contractele se semnau. Vile, palate, hoteluri si residence-uri de lux urmau sa primeasca mobilier si obiectele alese.

 

 

Mobila nu asigura numai functiunile de baza de zi cu zi, adica dormitul, pregatitul si servitul hranei, etc. Mobilierul este si un element esential pentru interior design si home decoration.

In materie de design interior – sau ”arredamento” cum il numesc italienii – tendintele actuale sunt de a realiza ambiente tematice si de a renova cu regularitate. Aceasta tendinta este, bineinteles, apanajul clasei de mijloc si a celei cu putere financiara mare, care isi permit sa priveasca mobila dincolo de aspectul functional, de confort si estetic obisnuit, si isi permi sa schimbe interiorul casei dupa cum se schimba moda. Pentru aceasta gama de clienti, mobilierul este atat un act de cultura si divertisment cat si un mijloc de reprezentare a statusului social. 

 

 

 

Toate numele mari au fost prezente la expozitie, dar si multe firme de nisa, cu produse speciale, pentru clienti cu dorinte la fel de speciale.

 

Cea mai mare parte a standuri-lor erau inchiriate de catre firme italiene sau globale cu origine italiana. Acest lucru nu pentru ca targul se tinea in Italia, ci pentru ca numarul 1 in materie de design si productie de mobilier este Italia, lider incontestabil al pietii de multe decenii incoace.

 

Lasand la o parte segmentul de retail low budget dominat de IKEA care are o cifra de afaceri care se apropie de 40 de miliarde de euro, segmentul de middle si upper class este acoperit cu preponderenta de catre produsele firmelor italiene.

 

Daca se intampla sa fi vizitat mai pe indelete Italia, atunci iti este cunoscut faptul ca in aceasta tara, in orice oras si pe orice strada, oriunde ai arunca privirea vezi ceva frumos din arhitectura, arta sau design. Insasi sensibilitatea estetica a italianului mediu este foarte ridicata si este normal sa fie asa, fiind inundat permanent cu frumusete. De aceea, in materie de design, cele mai importante voci, scoli si firme sunt italiene. Dupa Italia urmeaza Franta, Belgia, Olanda, Anglia, Germania, etc. Aceasta compozitie se regaseste si in domeniul design-ului de mobilier.

 

 

 

Datorita tehnologizarii, mult din ceea ce pana acum era apanajul exclusiv al artigiani-lor (mestesugarilor) a devenit usor de fabricat industrial.

 

Datorita usurintei cu care se pot realiza ethnic piesele de mobilier, acum, asa cum spunea un producator Italian, toata lumea copiaza pe toata lumea. Desi numele mari reusesc sa-si pastreze o identitate, o fac mai dificil, linia de distinctie si de recunoastere a unei firme fata de alta nu mai este atat de evidenta.

 

La aceast lucru contribuie si subcontractarea serviciilor de design. Sunt designeri, sau firme de design care proiecteaza pentru diferite case din industria de mobilier.

 

Drept compensatie la copy-paste, progresul tehnologic a produs o efervescenta a fanteziei creatoare cum nu a mai existat pana acum.

 

Ca nota generala, in ambiantele interioare se remarca folosirea clar-obscurului si a contrastului cromatic, de materiale sau texturi.

 

 

Materialele folosite, texturile, finisajele si mixajele intre acestea sunt de o varietate debordanta.

In general sunt preferate materialele naturale: lemn, marmura si onix, metal, piele, fibre naturale, matase, madre-perla, folosite de sine statatoare sau in combinatie cu materiale high tech: rasini epoxidice, acril, sticla de toate felurile, etc.

Sunt folosite foarte mult alama, cuprul, inox-ul cu tot felul de finisaje: mat, cu striatii, lucios, matasos, perlat, zgrumturoas, etc.

Lemnul este prezentat de la modul cat mai natural cu putinta pana la impregnari si texturi care il fac sa para un alt fel de material.

In lumina spoturilor, parca niciodata piesele de mobilier nu au fost atat de vii. 

 

 

 

Printre firmele de mobila ”obisnuita”, termen pe care l-am pus in ghilimele fiindca fantezia creativa si varietatea este uriasa, au fost prezente si firme cu target-uri foarte nisate, ca functiuni, design sau materialele predominante. Printre acestea, Vismara Design – simbol al excelentei in materie de mobilier pentru home cinema si jocuri, Seletti – cu un design tematic absolut inedit sau De Castelli – care ofera mobilier din metal cu niste finisaje si un design incredibile.

 

 

 

 

La standurile bine denumite de organizator xLux, vedeai lucruri dicolo de imaginatie. Un crocodil care iese dintr-o masa uriasa de marmura ca din ape tulburi, lemn inghetat in rasina epoxidica, mobila pictata manual pe foita de aur, farfurii din sticla care aveau in interior aranjamente florale naturale, mobila si decoruri din onix iluminat si pietre rare, etc.

 

Toate acestea iti demonstrau faptul ca luxul chiar nu are limite, nici ca fantezie si nici ca buget.

 

 

Alaturi de mobila, pentru a asigura un ambient tematic unitar, fiecare firma propunea si diverse obiecte de decor, dintre cele mai variate, denumite generic de italieni ”oggettistica”. Au fost prezente si cateva nume specializate exclusiv in obiecte de decoratie interioara, cu designeri proprii sau care reuneau sub aceeasi umbrela diverse nume importante din industria de proiectare de design si artistica. Obiecte din metal, sticla de Murano sau Lalique, oglinzi, arta Africana sau Indiana, sculpuri in lemn, piatra, metal, obiecte din piele, portelan sau terracotta, intareau caracterul ansamblului de design, dand uneori o nota magica, aproape ireala, compozitiilor arhitectural scenografice.

 

 

 

CE AR FI DESIGNUL DE INTERIOR FARA LUMINA CARE SA-L PUNA IN RELIEF?

La salonul satelit. EUROLUCE 2019, subiect pe care il veti vedea pe larg in urmatorul articol, firmele din domeniul iluminatului interior propuneau solutii tehnice si estetice cu o fantezie debordanta, indiferent daca era vorba de obiecte obisnuite sau high end.

 

 

Bineinteles, fiind un salon dedicat design-ului, nu au putut lipsi si cateva marci simbol de autoturisme, incepand cu Alfa Romeo, sponsor oficial al salonului si care a prezentat noul sau model numit Tonale, si continuand cu Bentley, Bugatti cu noul Veyron, Tesla cu Model 3, etc.

Destul de greu de ales intre ele 🙂 Care va place mai mult?

 

 

Alaturi de design de prima clasa, s-au consumat la Salone del Mobile si sute de mii de panini, sau baut peste un million de cescute de espresso, precum si hectolitri de prosecco, champagne si cocktail-uri.

In urmatorul articol va vom dezvalui in detaliu, noile tendinte in materie de lumini interioare. Urmariti-ne pe Facebook si, cand va aparea, savurati-l in compania unui Aperol Spritz! 🙂

 

Ciao e a presto!

 

 

 

 

 

 

admin
No Comments

Post a Comment